Porträtt bilder i solnedgång.
Har tagit lite bilder nu ikväll på min sambo med min Canon EOS 60D & Canon EF 50mm f/1,8. Ge gärna kritik och tips på vad jag kan förbättra min fotografering och vad jag ska tänka på och så. :)
Tacksam för all kritik och tips!
Har egentligen inte mycket alls att säga om dessa bilder, tycker att det är mycket fina porträtt i motljus. Speciellt första bilden den är super, gillar kompåositionen i den och ljuset. Linsöverstrålningen i nederkanten gör nästan bilden tycker jag.
Andra bilden är också bra, kanske skulle du haft lite kortare slutartid här dock, då jag tycker att den känns en aning för ljus.
Men som sagt, mycket fina porträtt!!🙂

Jag har fått lite nojja på att använda blixt ute, så jag tror att en blixt som ljusar upp honom hade varit kanon.
#2 Tack så mycket! :)
#3 Okej, tycker inte om att använda blixt, använder bara det när det verkligen behövs :)
Tycker också att det är väldigt fina motljusbilder. Kanske en svag blixt hade varit bra (tycker ofta blixt kan vara användbart - även i ljusa miljöer och använder gärna inbyggda blixten i direkt solljus också) eller en reflektor för att reflektera den gyllene kvällssolens strålar upp i ansiktet på killen.
mvh Martin
#5 Okej, tror du att det skulle vara bra med reflexskärm som kan "spegla" upp kvällssolens strålar upp i ansiktet? :)
Jag har själv aldrig använt det, men jag har däremot laborerat med lite aluminiumfolie för att reflektera ljus och det har fungerat bra. Så vill man ha lite ljus på modellen utan att behöva använda blixt hade jag nog testat det.
mvh Martin