Morgonen e vacker!
Var ett tag sen jag frågade om kritik, så gör det nu för att det är kul! Kul att veta hur man har utvecklats sen fototidens början! 🙂
Så ni får gärna komma med hård kritik :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Såna där mornar är ju verkligen vackra som du säger i rubriken. Och bilden likaså, otroligt tjusigt. Har egentligen inte mycket till kritik att komma med, men eftersom du ber om hård kritik så kan jag säga så mycket som att jag har ingen hård kritik utan mer en petitess..
Jag skulle nog sett en annorlunda beskäring, hade velat se mindre av skogsdungen till höger, och kanske mer av marken i förgrunden i stället för så mycket luft i ovankant. Men å andra sidan hade man inte fått se den fina blå himlen lika mycket då…
Tar man bort lite av den skogsdungen tror jag att det skulle bli en bättre inramning av det öppnare landskapet och vägen, med betoning på tror, men panorama är panorama och den här har du gjort mycket bra!
Härliga färger och bra skärpa i genom hela bilden, snyggt jbbat!🙂
Förstod att någon skulle kommentera dungen till höger, och håller med det du säger, men tycker också om bilden med dungen, så det vart lite svårt att välja mellan de båda hehe. Och det jag tänkte också är att om jag skulle klippa bort dungen så skulle vägen va så långt ut i bilden, ville ha den lite mer mot mitten men ändå inte mitten om du förstår vad jag menar? 😉
Men tack för synpunkterna iallafall! och kul att du ändå gillade bilden!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Klippa dungen vid björken så björken försvinner tror jag skulle vara tillräckligt för JNN:s önskade effekt =)
Riktigt snygg bild!
// Paltfan
#3 Vilken av björkarna? 😉
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
#2 Förstår hur du menar! Och ungefär någonstans vid den björken som står längst till höger, som man ser tydlig en del av dess vita stam, där skulle jag kunna tänka mig att beskära. Så det är ju inte speciellt mycket, och tror att vägen ändå hamnar ganska rätt i bilden.🙂
Nu håller jag faktiskt med dig, vart bättre om jag klippte den!
Nu ser jag björken som ett störningsmoment i bilden bara för de hehe!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Tycker också att det blev mycket bättre! 🙂
Jag tycker inte björken ni talar om har så stor betydelse, när jag först tittade på de två bilderna såg jag inte någon skillnad, men jag kan hålla med om att den beskurna bilden är bättre.
När jag såg bilden första gången tänkte jag: "Vilket häftigt ljus!" Hur många bilder innehåller panoramat och har du ändrat inställningar mellan dem?
Mycket vacker bild. 5 av 5.
Låt inte det du inte kan göra hindra dej att göra det du kan göra
#8 Jag använde mig av 13 bilder, efter beskärning så antar jag att den hamnar på 12 ungefär, och nej har inte ändrat några inställningar mellan bilderna, tyckte inte det behövdes :)
Tack tack!! 😉
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Personligen ändrar jag aldrig inställningar när jag gör panoraman, möjligen fokuseringen kan bli lite olika beroende på motiv. Ändrar man bländare eller slutartid t ex kan de ju bli knepigt att få i hop det så att det blir enhetligt så att det ser ut som en enda bild..🙂
#10 Gör detsamma, men har hänt att jag inte kunnat få ihop panoraman i PS på grund av att jag inte ändrade inställningar hehe
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px