Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 635 ggr
Naya
2013-07-03 16:34
1

Kritik önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har fotograferat några år, har en nikon D5000. Skulle vilja få lite kritik över några bilder som jag har tagit :) Först kan ta den :) Tycker om den, även om är inte så skarp som jag vill (borde ha använt stativ) :)

[VSK]
2013-07-03 17:00
0

fin blomma och bild. 🙂

bamse6311
2013-07-03 17:17
0

Tycker att det är en väldigt bra bild.

Bästa hälsningar,
Bertil

JNN
2013-07-04 10:44
0

Tycker att det är en jättefin bild! Och jag tycker nog att du ska vara nöjd med skärpan också, ofta är det inte riktigt vindstilla när man fotar ute, och det är känsligt när man fotar närbilder på blommor.

Om det är vindstilla eller om man har utrustning som håller fast motivet kan ett stativ vara bra, men jag använder det nästan aldrig för såna här bilder.

Du har ju använt ett makroobjektiv, och det man kan se på exifdatan är att du har fotat på ett avstånd på 56 cm och skärpedjupet med dom inställningar du hade är 4 millimeter, dvs det är 4mm i djupled som är skarpt. Det kan vara därför du upplever det som att du vill ha mer skärpa.

Det är inget ovanligt när man fotar makro och när bländaren är så stor som 3.5 (f-talet). Om du använt mindre bländare, t ex f16 hade lite mer blivit skarpt.

Så kort sagt, jag tycker att det är en strålande bild!🙂