Fota barn??

Jag tycker att det är en härlig bild.
Det enda tips jag egentligen kan komma med är att sjunka ner lite grann till barnets nivå. Visst ser man ofta små barn uppifrån, men bilderna blir ofta bättre när man tar dem med kameran i barnets ögonhöjd.
Jätte fin bild, jag tycker dock att som Inkanyezi säger att du kan sjunka till barnets nivå. Sen gärna gå lite närmre. Bifogar en bild som jag tagit så du ser vad jag menar 🙂
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Tips 1 - Häng med! Ha med kameran lite överallt och häng bara med i barnets vardag…försök inte få barnet att posera framför kameran eller göra något på kommando framför kameran, att hellre hänga med och ta spontana bilder brukar ge bättre resultat.
Tips 2 - precis som tidigare talare redan nämt, sjunk ner till barnets nivå för en bättre vinkel. Gäller även porträtt på vuxna, att sjunka ner litegran och ta från "brösthöjd" eller "ögonhöjd" på objektet resulterar i oftast en mycket bra vinkel.
Exempel på vad som kan komma ur "häng med"-tipset
// Paltfan
Jättefin bild du tagit.
Säger som de andra och gå gärna ner till barnets höjd men precis som #4Paltn skriver så bara plåta på och ta många bilder på olika sätt i olika vinklar.
Ju fler bilder som man tar dess fler är det som blir lyckade.
Dock så håller jag med om grundregeln att krypa ner till barnets egen höjd/längd.
Numera med minneskort i kameran så är det bara att trycka på och ta så många bilder som möjligt i alla möjliga vinklar.
Här en riktigt gammal bild.
Killen på bilden är numera 24 år och ser helt annorlunda ut numera *s*.
Bästa hälsningar,
Bertil
Tusen tusen tack hörrni!!
Det här hjälpte mig enormt, nu ska här plåtas… Lilltösen har blivit van att jag drar fram kameran emellanåt, men nu ska jag dra upp nivån ett snäpp för min egen del! 😂 Plus att det är ju så himla roligt att ha kvar foton av en tid som aldrig kommer åter! ❤️🌈
Många Goa Kramar
Annisangel
Ibland kan det visserligen bli sött även när de poserar 😃
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Sen är det ju som du säger, Annisangel, att den här tiden kommer inte igen. Men den försvinner inte heller för den finns alltid i ♥
Men man kan ju dokumentera vardagliga saker och sånt som barnen tycker om att göra 🙂
Här är jag med Harald, som var min bästa vän då jag var liten. Hjälpte honom att måla staketet 😃
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#9 MissInAction
Härlig bild.
Bästa hälsningar,
Bertil