Foto iFokus

Foto

Etikettfotolekar-fototävlingar
Läst 1068 ggr
Ove555
1

Fotografering. Vecka 25.

Välkomna till Fotografering vecka 25!

Det här är en tråd där man kanske fotograferar något nytt varje vecka. Tänkte att det kan gå till så att den som först lämnar ett förslag på vad som ska fotograferas en viss vecka får gälla som fotograferingsobjekt den veckan.

Men det måste vara något rimligt som man lätt kan fotografera.

Så när någon har lämnat ett förslag på vad som ska fotograferas den här veckan så får alla som vill vara med, fotografera samma sak, och det skulle t,ex kunna vara en fjäril, en blomma, en glasvas, en porslinsvas eller något helt annat.

Har inte fått något förslag på vad som ska fotograferas den här veckan, så då väljer jag något själv.

Det här är ju midsommarveckan. Så temat för fotograferingen den här veckan är Midsommar och allt som har att göra med det.

Ove555
0

Nu är midsommarhelgen över. Det vore roligt om i alla fall någon har en trevlig midsommarbild och lägga in i den här tråden.

bamse6311
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj.

Det blev inget plåtat på midsommarafton.
Skickar dock med en bild på maten när det blev midsommardag.

På midsommardagen så gör jag av tradition rester av maten dagen innan.
Nåväl rester och rester kan man väl egentligen inte kalla det.

Jag kokar alltid ordentligt med nypotatis på midsommarafton så att det skall bli över även till midsommardag.

På tal om det där med nypotatis så fuskar jag aldrig och ALDRIG någon gång i mitt liv så händer det att jag äter nypotatis innan midsommarafton.

Spelar ingen som helst roll hur svårt det skulle vara för att få tag på "gammal" potatis även om man oftast alltid får tag i sådana som säljs i påsar.

Skulle inte heller det finnas sådana heller så får det i värsta fall bli ris, pasta, kokta morötter eller annat.

Nypotatis tillhör att börja äta på midsommarafton och därmed basta, annars så blir det ju inte samma delikatess som det ju faktiskt är.

Tyvärr så har jag ingen bild på måltiden på midsommarafton.

Däremot en bild från midsommardag.

Då tar jag nypotatis kokt dagen innan, en rejäl klick smör i stekpannan och så steker jag dem kryddat med lite svartpeppar.

Till detta matjessill som jag btw alltid köper i "lös vikt" hos fiskhandlaren och aldrig sådana som finns paketerade i burk på ICA och hos andra handlare.

Nåväl, igår midsommardag så hade jag tyvärr varken gräslök eller dill kvar sedan dagen innan så det fick jag klara mig utan.

Egentligen väldigt gott ändå men bilden skulle väl blivit lite bättre med något grönt strött över.

Nåväl, här en bild från min måltid på midsommardagen.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
3

Inga bilder på midsommarafton. Jobbade.
Men här kommer från gårdagen, midsommardagen.
Fiskade på kvällen med sambon, våran hund och extrahunden 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bamse6311
0

@#3 Fridaakesson

Fina hundar du/ni har och jättefin bild.

Bästa hälsningar,
Brtil

Fridaaaa
2

#4 Tack ska du ha 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pellepiano
4

Från Midsommarafton här i Hökarängen …

pellepiano
3

Och denna bild ser nästan ut att komma från nåt annat =) … men är från danserna kring stången ( fanns flera instruktörer där ).

Ove555
0

Jag tackar så mycket för de fina bilderna! Det var riktigt uppmuntrande det här. 🙂

bamse6311
1

Tillåter mig själv att lägga in en riktigt gammal bild.

Grabben (min yngsta son) är numera 24 år gammal.
Visst är det en midsommarbild.

Oj, så tiden går.

(Man blir litta tårögd)

Bästa hälsningar,
Bertil

Ove555
0

Tack! Det var fina bilder. Undrar om jag kan få förslag på något nytt tema nu?

pellepiano
5

Kanske lite originella självporträtt. Så blir det samtidigt en presentation.

Ove555
0

#11 Ja de som vill kan ju göra det. Så får vi se hur många det blir. Men själv deltar jag inte i den utmaningen.

Mitt förslag är motsolsbilder.