Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 2030 ggr
bjorsa
0

scannade bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Scanner in lite bilder å här är en på min dotter vid ca 9 års(95) åldern i bokskogen vid fånö

Ursprungsbilden är tagen med minolta srt systemkamera sedan framkallat på a4 papper

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Provade att scanna in en a3 akvarell i 2 delar sedan körde jag autostitch å de fungerade akvarell är gjord av hon som kramade trädet i förra bilden ,fast såklart de e ju inget foto men  ….

mvh/bjorsa

Norrskenet
0

Det här är också en scannad bild från början av 70-talet, på min kompis dotter. Tyvärr så har jag inte träffat henne sen dess, hon borde vara runt 35 år nuförtiden. Det är lite ledsamt när man tappar kontakten med forna kompisar…..

bjorsa
0

Kan ju lika väl ta en till när man ändå har farten uppe :-)den här a3 akvarell som jag scannad i 2 delar den klarade inte autostitch av att sätta ihop men programmet som följde med scannern klarade av den här bilden men inte föregående bild .

Akvarell är av samma som ovan

mvh/bjorsa

bjorsa
0

#2 Fin bild ,de syns att de e 70 tal på hatten :-)Jo de e lätt att gamla polare bara försvinner bort sådär de e likadant här men ibland får man ett ryck å försöker få fatt på dom å ibland lyckas man .

mvh/bjorsa

Norrskenet
0

Vilka tjusiga akvareller. Förra året på bokrean så köpte jag en bok hur man målar akvareller. Det var steg 1, jag hänger fortfarande på det steget…….

bjorsa
0

Tack skall hälsa henne det,jo akvarell är knepigt jag har oxå försökt men de e inte mitt medium gillar olja bättre då man kan ändra bara skrapa av färgen när de blir fel men de kan man inte på akvarell där sitter de :-)

Ta en titt på www.ginzburg.se  de var där vi köpte bökerna å penslar/färger till henne +att hon gick en 1 dagarskurs hos henne .

mvh/bjorsa

Norrskenet
0

Det var en av hennes böcker som jag köpte: "Börja att måla i akvarell" Inpirerande som attan, men inte har jag kommit igång för det!!!  Typiskt dålig karaktär

bjorsa
0

Kul att de var samma konstnär ,tror inte de har med karaktär att göra de e säkert bara en tidsfråga innan du kommer igång de gäller ju att värma upp ordentligt :-)

Provade att scanna in en teckning hon gjorde 05 de e en örn på a4 så nu var de bara att scanna rakt av inte som med a3 där jag fick köra halva halva å sen stitcha ihop dom å jag som funderade på a3 scanner just för hennes a3 bilder men dom är ju jättedyra a3 scanners så just nu känns de som att jag ändå hade lite tur :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

#2, bra bild, du skulle ha haft en fill in flash eller en reflektor, men sådant går ju att ordna i efterhand, se bifogat.

bjorsa, tjusiga inskanningar.

Robert