Redigerat (tips/kritik)
Hej hej :)
Jag och min kompis var ute och fotade igår så jag bestämde mig för att testa min nya reflexskärm. Ja det blev väl ganska bra bilder för att vara första gången men nästa gång får jag lysa upp henne lite mer i ansiktet.Nu har jag försökt redigera detta och tänkte se vad ni tycker.
Redigering nr 1: Här har jag nästan bara ljusat upp ansiktet på henne
Redigerung nr 2: Här har jag lekt lite med färgerna, blev det kanske för mycket?
Tackar för tips och kritik ( visste inte under vilken flik jag skulle lägga ämnet så det fick bli här)
Jag är värdelös på bildredigering, men jag ycker nog att redigering 2 är bättre. Tycker att hudtonerna kommer fram lite mer, dock är kanske ljuset från reflexskärmen aningen kraftigt. Det kanske går tona ner lite..?
Sen tror jag attt det kan ha blivit bättre (i min smak) om skärmen varit lite högre upp och närmare kameran så att ansiktet inte blivit lika skuggat. Men det är ju förstås en smaksak!
För att vara första gången är det ändå bra tycker jag, själv har jag aldrig provat annat än små egentillverkade reflektorer på små objekt, så jag har inga speciella tips.🙂
#1 Tack för tipsen. Jo jag håller med om att ljuset från reflexskärmen är aningen starkt. Jag använde den silvriga sidan av reflexskärmen vilket ger ett lite starkare ljus, nästa gång ska jag testa den vita sidan som ska ge ett lite mjukare ljus. :)