(H) Lillebror
Ännu en spontan fotografering av min lillebror!
Jag försöker att bli duktigare på detta när det gäller barn fotografering och önskar därför kritik.
Bild info:
Kamera: Nikon D90
Objektiv: Nikkor 50mm f/1.8
ISO: 500
Bländare: f/2.8
Slutartid: 1/250
Bilden i färg:
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Bilden i svart/vitt:
-' Malin Hultman
Jättevacker!:))
Dock blev jag så sugen på att få se en svart-vit version, fast där han har sin vanliga blå ögonfärg :)
(Alltså, allt är ''färglöst'' utom ögonen) :))
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#2: Tack :)
Jag vet tyvärr inte hur man gör det i bildprogrammet på denna datorn x)
-' Malin Hultman
Jättefin bild! 👍 Gillar speciellt den i färg, ljuset i den bilden är så varmt och fint. Den svartvita är ok också men jag tycker den behöver mer svärta/kontrast. Kompositionen är fin, kanske nedre armen är kapad lite för abrupt men det stör inte mig nämnvärt.
Det som #2 föreslår är ganska enkelt att göra i LR, ser i Exif att du använt det programmet. Gå till redigeringspenselverktyget och se till att ha kryss i rutan i balken under bilden aktiverad (syns balken inte, tryck på T). Måla hela bilden med penseln så allt är helt och hållet rött (ha flöde på 100 och kantmjukningen (minns inte vad det heter) på 0. I redigeringsreglagen för penseln, dra ner spaken för mättnad helt och hållet, alla andra inställningar ska vara på 0. Nu blir bilden svartvit om du bara kryssar av rutan där nere som gjorde markeringen röd. Måla sen med minuspenseln bort markeringen på ögonen så blir de kvar i färg. Använd små penslar och zooma in till minst 100% så blir det lättare att vara noggrann.
Själv är jag inte speciellt förtjust i just den här sortens redigering, men det är inte fel att kunna göra det i alla fall. 🙂
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#4: Tack :)
Får ta och prova mig fram lite, brukar inte göra bilder svartvita i första hand annars. Men ville prova lite.
Får se om jag förstod hur man gör. Fick programmet av min moster i studenpresent förra veckan så har inte hunnit lära mig det så mycket ännu :)
-' Malin Hultman
Jag tycker bilderna är jätte fina!
Men det ända som jag stör mig på är att ögonen är lite suddiga, hade velat haft mer skärpa på dem :)
Where you invest your love
you invest your life
Superfin bild! Jag gillar den med färg mest :) då han har väldigt härliga blåa ögon ;) Och som #2 sa hade varit coolt! B) Det enda jag stör mig lite på är fläcken på hans tröja, men det är nog bara jag. Lilla perfektionist XD
#7: Tackar ^^
Haha, han hade kladdat lite när han åt innan bilden togs! xD
-' Malin Hultman

Söt unge!
Bra vinkel, och fin ögonkontakt !
Tror jag gillar färgbilden bäst.
Och så vill jag ha bort loggan igen !