Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1127 ggr
[AnnaRen]
0

Sommar Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle ha behövt lite kritik på dessa ! :)

[AnnaRen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och denna!

papa-bear
0

den där takdetaljen som sticker ut ovanför vänstra axeln skulle bort, i övrigt inget.

[AnnaRen]
0

Ja det är trapphandtaget .. Har inte märkt det innan men nu när ja ser den så stör jag mig lite på den faktiskt, Tack ! :)

bamse6311
1

#3 Då måste du i så fall göra en kompromiss.

Håret hänger ju ut där över hela trapphandtaget så klonar du så försvinner ju den biten av håret.

Personligen så tycker jag att bilden är väldigt bra som den är.

Bästa hälsningar,
Bertil

JNN
0

Kanske skulle räcka att mörka ner den ljusa fläcken med efterbelysnings/skuggverktyget en aning. Men jag tycker också att bilden funkar som den är. Andra bilden är ju somrig och fin! :)

Schnauzertik
0

Tycker att särskilt den första bilden blivit bra .

Den andra bilden är det något som inte riktigt stämmer för mig, återkommer om jag kommer på vad det är.

Värd för Pensionärer

Dolomit60
0

Första bilden är läcker !
Jag stör mig inte et dugg på handtaget. Inte på "den ljusa fläcken" heller. Det sistnämndageren lätthet, och en skön känsla  åt bilden som jag gillar. Ögonen är klara, och det är fin kontakt Den läckert oskarpa bakgrunden känns lätt, somrig, och precis lagom varierad !

Andra bilden: Det är kanske bara jag som är sådan… men för mig har det alltid känts lite sökt på nåt sätt, när man (av nån anledning) placerar en tjej mitt ute i en åker med massor av växter som når henne till skuldrorna…! Ibland ser man även bilder på tjejer utan kläder på kroppen i likande situationer - det stör mig om möjligt ännu mer !
Det känns sökt, konstruerat, och osammanhängande för mig !
Ursäkta, men jag kan bara inte komma ifrån den känslan… Som sagt: det är inte säkert att andra mäniskor uplever det så. Annars är väl bilden tekniskt sett oklanderligt utförd.

Den första bilden kan möjligen kan upfattas som tekniskt operfekt om man vill ( jag upfattar det inte så själv….Jag upfattar det som en bild där man valt uttrycket framför det rent tekniskt "korekta", eller en bild där vad som är" tekniskt korrekt" är en öppen fråga) Men jag ser  massor av känsla  i bilden !
Och jag föredrar en bild som möjligen  kan upfattas som "tekniskt operfekt" med massor av känsla i, framför en tekniskt oklanderlig bild, som jag inte förstår.
Och vissa gånger är jag inte säker på att känsla går att kombinera med gängse normer för teknisk perfektion. Därför tror jag exempelvis inte att den översta bilden kan bli så mycket bättre,  genom att "förbättra" tekniska "svagheter". Jag tror man berövar bilden känslan då !

Jag är medveten om att min dom över den nedre bilden kan kännas hård. det är inte min mening. Du har kanske en mening med den som jag inte förmår att fånga. Och så fall ska du givetvis lita på din uplevelse av att det är rätt !

Det finns ju också mäniskor som inte hatar rock´n´roll - och jag förstår dem inte !
Och Om det finns mäniskor därute som inte tycker att sådana bilder är konstruerade, så är det väl för att dom ser något som jag inte fattar riktigt…..

Men översta bilden är underbar  ! :-)