Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 4592 ggr
Elina.
0

Vattenskadad?

Idag när jag var ute i skärgården och tog bilder, så flög kameran i vattnet av en olyckshändelse. Kameran var inte i vattnet i många sekunder, den helt våt, men den var fortfarande igång när jag tog upp den ur vattnet. Jag tog ur batterierna & minneskortet och torkade av den. Nu undrar jag vad jag kan göra? Kollar man på linsen så ser det lite fuktigt ut på insidan av linsen. Har inte testat att sätta på den igen, tänkte låta den torka helt först. Kameror får lätt vattenskador va? Om den är sönder, lönar det sig att reparera den eller att köpa en ny? (i detta fall handlar det om en långzoom).

jojjehanna
0

En kompis råkade dränka sin kamera + mobil i öl. Först var kameran helt död och hon tänkte slänga den. Sen började den fungera men var inte lika bra/pålitlig som förr, minns inte riktigt hur det var. Hon var på långresa utomlands när detta hände och ville ej köpa ny kamera men jag tror hon gjorde det, minns ej säkert.

[Fibbe]
0

vatten skador brukar vara mycket svåra att laga… man måste i princip byta ut all elektronik i kameran. Och många försäkringsbolag har skrivit av sig ansvaret för fuktskador på elektroniska apparater. Så om det skulle löna sig ä tveksamt men du kan ju höra med din verkstad…

Katter3
0

Detta har hänt mig två gånger. (Tyvärr.) Försäkringen täckte halva priset, och vi köpte en likadan kamera.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Elina.
0

Kameran gick sönder, och det var inte lönt att reparera den. Försäkringen täcker dock en del av kameran.

BitteS
0

Hur rädd/försiktig måste man vara när man är ute i fuktigt väder eller regn med digitalkamerorna? Verkar vara känsliga saker. Det känns som man helt bör avstå från fotande i ruskväder.

myriis
0

Tappade nyligen min digitalkamera i havet, men lyckades få upp den på någon sekund, dock funkade den inte..

Cavello
0

#5 Du kan lugnt stå ute i pyttelite duggregn och fukt men ha helst en platspåse över kameran som skydd.

/ Matilda Andersson - www.mphotograph.2u.se src="http://hastfoto.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />