(M) Ros
Nu tittar jag nog lite väl mycket på crime-serier men de ser nästan ut som blodstänk på rosen :P
Men i mina ögon är bilden väldigt fin :) Du kanske skulle fotat rosen rakt över istället, de är det enda jag kan säga :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Tycker nog som #1, ett annat perspektiv hade säkerligen gett mer djup i bilden, annorlunda beskärning hade hjälp upp motivet ochså. Och mer ljus, bilden är i mina ögon underexponerad.
Testa tt göra om det, men gå ner i rosens nivå, fota inte den "rakt på", testa gärna med blixt om det är mörk, då den kan ge djup (men även fräta ut bilden helt - prova dig fram). Och centrerat motiv så här gör också bilden statisk och livlös, pröva att lägga den mer i en kant ellet ett hörn. Ögat vill gärna ha ngt som leder blicken in i bilden.
Jag tycker att vinkeln är fin, men att du kunde tagit bilden närmre rosen. Sen vet jag inte vilken tid på dygnet du tagit bilden, men den se ganska mörk ut. Personligen tycker jag att bilder på blommor blir bäst på dagen tagna i skugga :)