Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 2267 ggr
Ceratico
2

9 bilder; Djur och växter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha kritik på 9 bilder som jag har tagit det senaste halvåret med våran (nu, inte så nya) systemkamera Canon EOS 650D som jag har lekt lite med.

Men ja, det kanske blir lite jobbigt, men jag skulle vilja ha lite kritik på dessa bilder, och istället för att slänga in bilderna i 9 olika inlägg så lade jag samman dem. Känn er inte tvingade att behöva kritisera alla bilder om det bara finns en eller ett par som du vill kommentera. Och var inte rädda för att ta i med kritiken, jag tar åt mig och försöker bli en bättre fotograf än vad jag redan är så var inte blyga :)

Först ut kommer katten Selma, som jag försökte ta en ansiktsbild på

Ceratico
1

2. Smulan

Ceratico
1

3. En röd ros som jag försökte ta från en mer "ovanlig" vinkel (om vinkeln nu är så ovanlig vet jag inte…)

Ceratico
2

4. En rosa ros som jag även här försökte ta från en annorlunda vinkel

Ceratico
2

5. Har fått kritik förut när det gäller mina marsvin, att jag ska försöka ta bilder på dem från en lägre höjd. För den delen mitt ena marsvin Sotan.

Ceratico
1

6. En bild på Kakan som från början var extremt ljus, men med lite redigering så lyckades jag få den att se ut såhär

Ceratico
1

7. Tussan som på en sten sitter och inspekterar kameran och undrar vad jag håller på med.

Ceratico
1

8. Smulan som i buren sitter och betraktar omgivningen. Bilden kanske blev lite hög, kanske skulle sänkt kameran lite?

Ceratico
1

9. Sista bilden då, en bild på en (jag tror) plastväxt vi har hängande i ena fönstret.

Inkanyezi
0

Jag har flyttat den här tråden till en annan grupp, eftersom den inte följer sajtens regler för kritiktrådar.

Ceratico
0

Ah.. förlåt ._.

Fillixa
0

Fina bilder! Du är på helt rätt väg med ditt fotograferande tycker jag👍!

Ceratico
0

#11 Man tackar :D