Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-medel
Läst 1371 ggr
Ceratico
0

(M) Ansiktsbild på katt & marsvinsmun

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag försöker väl igen då, då jag med min 9 bilders tråd bröt mot kritikreglerna… heheh ._.

Men i alla fall så bifogar jag två bilder utav de nio som jag aldra mest vill ha kritik på och först ut är bilden på våran katt Selma som jag försökte ta en ansiktsbild på.

Ceratico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en andra bild på mitt marsvin Kakan, som jag redigerade väldigt mycket då den var extremt ljus från början.

JNN
0

Du har lyckats bra tycker jag, första bilden på katten är ju en skön bild på en cool katt, som har en sån där blick som bara en katt kan ha..

Andra bilden på marsvinet är också bra trots att det finns lite urfrätta delar i det vita. Men det gör ingenting här tycker jag, det blir lite förstärkt motljuskänsla.

Kul att munnen är lite halvöppen…

Det enda jag reagerar på är gallret i bakgrunden, men annars har du fotat och redigerat bra i mitt tycke! Det är också bra att du kommit ner och fotat i djurens egen nivå.

Skärpan och kompositionen är också bra i båda bilderna!🙂

Ceratico
0

#2 Om jag kunde så skulle jag fota utan inhägnaden, men då försvinner marsvinen iväg åt alla möjliga håll, heheh. Men ska försöka tänka mer på bakgrunden! ^^

JNN
0

Jo jag förstod nästan det, vi har haft två stycken marsvin hemma också. Det var ju inte så att man kunde släppa dom lösa..

Ceratico
0

#4 Men det skulle kanske gå om man bara hade ett marsvin ute i taget… fast ändå inte, de skulle bli så osäkra då utan sina kompisar tror jag och man skulle inte få några bra bilder ändå…

JNN
0

Det kan du nog ha rätt i..🙂