Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 552 ggr
ciss
0

Vilken skulle du välja?

Ifall du fick välja mellan dessa kameror, vilken skulle du välja?

Canon EOS 350D, Canon EOS 400D eller Nikon D70.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

sundis73
0

Det beror på vad du får betala för kamerorna.

En ny 350D eller 400D så är ju skillnaden för liten i pris för att motivera 350D.

Skulle nog hellre köpa en Nikon D40 eller D40x än D70.

Både D70 och EOS 350D är mycket bra kameror men nu kan du hitta nyare för så pass bra pris att det blir svårmotiverat.

Men fick jag välja mellan de kamerorna du räknade upp så skulle jag välja EOS 400D

Melianna
0

Nikon D80:P

Petersen
0

Hittar du en D70 idag är den med största sannolikhet nära ett slutarbyte eller det klassiska GLOD problemet. Sen är bildkvaliteten inte av årgång 2007 heller även om det är en mycket kompetent kamera i övrigt, jag har ägt en D70 en gång.

350D finns inte i sortimentet längre och skulle någon ha den kvar så är det säkerligen ingen prisskillnad att tala om jämfört med en 400D som har ytterligare lite uppgraderingar, inbyggd sensor-rengöring t.ex.

EOS 400D lägger jag min röst på. Lycka till med ditt val :)

Tidsmaskin
0

Jag har en EOS 350D & jag skulle inte vilja byta ut den, ännu ^^

Christoopher
0

Jag skulle nog köpa en begagnad 20d / 30d Flört

ciss
0

"Ifall du fick välja mellan dessa kameror," så skrev jag. Så jag menar inte bland alla andra kameror utan vilken du skulle välja av de tre jag räknade upp.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[kobbeuffe]
0

Inte för att verka jävlig men vad vill du få ut av den här tråden?

Jag har en Olympus men det fanns ju inte bland alternativen så… 

Jag skulle ta D70n

Martin
0

Jag tycker att Petersens svar är det bästa - han motiverar varför han väljer som han gör.

Man får förmoda att den som skapade tråden funderar på att köpa ny kamera och har bestämt sig för någon av de tre hon nämner. Har tyvärr ingen erfarenhet av någon av de tre för att kunna avgöra vilken jag skulle valt.

mvh Martin

Christoopher
0

Well well, ledsen att jag gav ett bra alternativ.

Av de du nämner hade jag nog gått på 350d.