(H) Barn mellan ben
En såndär ögonblicksbild som blev helt fantastisk i mina ögon, men jag vill ha HÅRD kritik både på bilden och på redigeringen.
Canon EOS 550D
Canon EF 50mm f/1.4 USM
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Riktigt bra bild! Älskar att du har gjort den svartvit, känns som att de liksom gör hela bilden 🙂 Förutom känslan då! Älskar även hur du har beskurit den, helt toppen! En riktigt bra bild helt enkelt 🙂
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Grymt bra bild! Jag skulle dock beskära den lite i övre kanten tror jag. Härlig ögonblicksbild och mycket fint redigerad! 👍
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#1 Tack så hemskt mycket :D
#2 Jag provade det, men tyckte att benen inte fick samma låånga känsla som nu, så valde denna beskärning :) Tack :D
/ Line Kinnari
Bildkompositionen: 6 av 5
Sv/vit kontra färg: ? (kanske rätt)
Beskärning: 4 av 5
Framkallning/redigering: Jag tycker att båda modellernas hud fått skuggningar som förmodligen kommer från konverteringen till sv/vitt. 3 av 5.
Hur ser bilden ut i färg? Lägg upp!
Totalt sett tycker jag det är en mycket bra bild. 4 av 5.
👍
Låt inte det du inte kan göra hindra dej att göra det du kan göra
#4 Tack!
Jag valde att göra den svartvit då originalet var väldigt röd i tonen. Flickans klänning är röd, det var en röd duk på ett bord precis utanför bilden.
Har tyvärr inte bilden i färg på denna dator, men kan visa en före/efter bild s0om jag skickade till pappa.
Som sagt var detta en ögonblicksbild, satt och pratade med min brors flickvän, aka "Benen" och från ingenstans kommer flickan (min systerdotter) krypandes och kikar fram mellan benen. Höll helt på att missa tillfället, men ungen stannade i några sekunder extra, därför är originalet inte helt perfekt. ;P
/ Line Kinnari
Bra val att klona bort irritationen i det övre hörnet.
Men annars tycker jag bilden gjorde sig rätt bra i färg också, var inte så spretande i färger utan rätt enhetligt.
Tycker dock …som stort fan av svartvitt….. att den svartvita blev ett bra val =)
// Paltfan
Tycker helt klart att det svartvita valet var helt rätt! Varianten med färg är väl inte helt fel heller, men den hade lite för mycket röd ton i sig.
Snyggt fångat ögonblick, kanonbild!🙂
#6 Jo, jag ville ha bakgrunden "clean" ^^ Fast det är faktiskt inte klonat ;P Var omöjligt att klona då det var olika ljus och nyanser genom hela bakgrunden, så fick faktiskt måla in allt för hand, även flickans fingrar och verandan i botten. :D
#6 & 7 Jag gillar egentligen också färgbilden, men bilden har så många ljuskällor och färgreflektioner att det var väldigt svårt att få bort det röda utan att förlora den härliga värmen. Pillade ganska länge med färgbilden, men gav upp efter typ 1-2 timmar ;P
Tack för era kommentarer :D
/ Line Kinnari