Porträtt-retuschering
Det kan bli rätt lyckade resultat när man retuscherar porträtt. Jag har själv retuscherat porträtt med lyckat resultat, du kanske kommer ihåg den här strängen, Filmstjärna?
Nu den här gången känns det inte som jag har lyckats. Jag har svårt att sätta tummen på exakt vad det är.
Hälsningar
Robert
Wow, snacka om filmstjärna. Hoppas inte frugan får syn på den…

Hon har det, och hennes kommentar var att jag är vrickad.
Robert

(Jag tänkte på min…) 

En tanke som slog mig -varför vrider du huvudet så mycket i förhållande till kroppen? jag tycker det ser ansträngt ut!
#4: Robert är så maskulint bredaxlad så han inte får plats ens på liggande format därav vinkeln. :-D
För den som behöver lite inspiration bland studioposerna så kolla den här länken

#4, 5 - tack för uppmuntran, det är nog min övervikt som gör att jag ser ansträngd ut.
Bra länk, fotoord. Har du någon på digital fettsugning?
Hälsningar
Robert
Länken var suverän fotord. Den borde man läsa igenom noga.
#7: Man borde göra det ja. Jag har sagt till mig själv det under flera månader nu… Det blir aldrig av. Hoppas den ligger ute ett tag till :-D
#6: Digital fettsugning är jag inte direkt fulländad på ännu. Jag har kört lite med free transform och de andra verktygen där för att dra och slita i folk och fä.

#0: Jag tror att anledningen till varför det inte känns lika rätt i den här bilden är att ögonen är överskärpta, eller att ansiktet i övrigt är softat för mycket. Eller rättare sagt, ögon och ansikte är inte skärpta/softade i samma grad. Det naturliga skärpeplanet bryts och det känns konstlat/onaturligt. Ett alternativ till oskärpa om du vill softa hud är att du skapar ett nytt lager där där du målar med en stor mycket mjuk pensel på lågt flöde. Använd pipetten ofta måla bort skavanker. Sänk sedan genomskinligheten "lagom".