Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 684 ggr
Robert
0

Spara bilder från webben...

…säkert sparar du bilderna från webben smart och inte som jag har gjort tidigare, osmart.

Roa dig med mina efterforskningar:

--->Läs artikeln "Spara bilder från webben till Photoshop".

Har du andra mer smartare sätt att spara bilder från webben, kommentera här nedan!

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Tack för tipset å de fungerade även i paint shop pro

mvh/bjorsa

Fotord
0

Jag gillar att ha programytorna maximerade och växla med alt-tab. Då är det lättare att högerklicka och välja kopiera. Sedan växlar jag över till Photoshop och trycker ctrl-n för nytt fönster (den väljer dimensioner som passar automatiskt). Klistra in med ctrl-v.

Tallkott
0

SnagIt, ett suveränt program när man skall ta skärmdumpar av olika slag. Massor med bra funkrioner, och man kan också välja output, till: program ex v ps ,mejl eller klippbord mm..   Också snabbt och rita i kometarer till ex v  bilder som text pilar o ringar mm. 30 dagars gratis version på: http://www.techsmith.com. Ett prg. man inte kan vara utan då man börjat använda det.

Robert
0

#3, tack för tipset. Jag provade Camtasia Studio, se här. I vilket sammanhang använder du programmet och vilket av programmen använder du?

Finns det några alternativa program, för det var rätt dyra program?

Hälsningar

Robert

Tallkott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Jag har Snagit på jobbet och använder det då jag gör instruktioner och behöver urklipp från skärmen att klistra in i worddokument ex v, eller ex v om man vill visa eller fråga om något som man har på skärmen, bara att klippa ut rita i på urklippet om det behövs och har man valt mail som output, vips så är mailet klart med bifogat urklipp.

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5, jag laddade ned programmet för att testa det. Det är en aningens enklare än Photoshop. En fördel som jag kan se det är att du får med muspekaren och kan ta "bilderna" när du vill. Med Photoshop får du inte med muspekaren och kan vara ibland lite förvirrande när du tar PrinScreen.

Hälsningar

Robert