Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 855 ggr
Staffan
0

Vad tänker bönsyrsan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

BMJ postade en grym bild på en bönsyrsa i tråden "Makrofotografering" och jag kunde inte låta bli att lyfta ut den i en egen tråd - så bra är den!

Lade till några tankebubblor också och tänkte att ni skulle kunna få komma med förslag på vad bönsyrsan tänkte i det ögonblick då bilden togs…

Glad 

Mvh // Staffan

irma
0

här kommer mitt bidrag

BMJ
0

Inte nog med det. Mammarazzi satt bredvid..

irma
0

#2 oj,,dubbelt upp då Skrattande måste säga bönsyrsan ser jätte häftig ut, att du lyckades ta en bild,,eller är dom inte rädda av sej?

BMJ
0

Den var inte speciellt rädd. Vi satt 7 personer runt bordet och den satte sig på kanten på en stol. Jag var 15-20 cm ifrån och fotograferade.

irma
0

#4 vilken upplevelse,,, såg slutet på ett naturprogram ikväll och bönsyrsan var med där,, den är en riktigt duktig jägare,,85 % lyckas den ta sitt byte,,sitter blickstilla och är totalt kamoflerad.. efter den ätit tvättar den frambenen noga..

jag har fotat många gräshoppor,,bara man lyckas komma dom nära så sitter dom stilla en bra stund,,ser nog sej själv i linsen och tycker nog att dom är snygg Skrattandeså dom passar på att spegla sej då,,, bifogar en bild på en sådan,,

Faxlin
0

Jag tror han tänker:

Ful är du men mig skrämmer du inte!
(Han ser ju sig själv reflektera i linsen)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Robert
0

#5, vackert, jag lånade din bild - bättre eller sämre?

Hälsningar

Robert

bosse
0

Min bonsyrsa tanker inte for den ar i en LFZ. Jag har kanske lagt ut detta foto tidigare.

bosse

BMJ
0

#6. Tack för att du lade till parantesen.

irma
0

#7 häftigt Robert,,, den framträder bättre så där,,, den försvinner lite bland allt det gröna omkring,,,

#6 Skrattande var nog tur du la till det där :-)

Staffan
0

"Vad är det här nu då? Har jag blivit felinformerad? Det skulle ju vara folktomt hela vägen upp till syltburken?"

Glad

Faxlin
0

haha, ja jag kom på att det nog var bäst att förklara att jag inte syftade på människorna runt bordet. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars