Blomma med vattendroppar

Fina bilder irma jag tycker bild i#1 blev bäst tycker att skärpedjupet var längre där en i första bilden,Jag har alltid problem med skärpedjupet när jag fotar makro tycker de blir för kort .
Du skriver om vitbalansen den hade jag glömt bort eller rättare sagt den har jag inte hittat :-)jag vet att jag hade den inställningen på förra kameran å den finns säkert på denna oxå kanske man skall leta fram den :-)
mvh/bjorsa

jag älskar att fota i macro,,, kunna förstora bilden i datorn och se dom små detaljerna…jag gillar båda… vad tyckte du om ljuset? Är det ok?
jag la en tråd i Övrigt "låsa vitblansen" och fick ett svar och en hänvisning till en artikel som var bra…gå in där och kolla…
http://foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=98016e80-d46e-44f6-a281-e490d641c5a3
vet inte om länken funkar… :-)

Irma, jag tycker att du har lyckats med bilden genom att komma in nära på den. Det jag tycker du har misslyckats med är att sätta skärpan rätt - den borde ligga närmare kameran, jag känner att jag vill ha en ljusare bild då den ser ut att vara underxeponerad, och komponeringen - sätt blommans mitt mer till höger och längre ned.
Hälsningar
Robert

#5 har olika varianter på skärpedjup och kanske den blir finare med skärpa närmare kameran… vilken är underexponerad? är det båda första du menar?
tog utan blixt i samtliga,,det jag efterlyste var om ljuset var tillräckligt eller om jag ska ha starkare belysning?
ang. komponeringen så gillar jag att se liksom blomman före och efter mitten så att säga…men jag ska testa att ta det du föreslog i morgon…
:-) toppen att ni svarar… annars lär jag mej inte nått…