Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 760 ggr
Mandrakonian
0

fråga om fåglar??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, är det någon som vet vad det är för fågeln, jag bor i västmanland och kommer inte ihåg att jag har sett en sådan förr.

Martin
0

Ser ut som en häger (gråhäger).

Verkar inte att gå att länka, men kolla på http://sv.wikipedia.org/wiki/Huvudsida och sök på häger eller gråhäger.

Se även bifogad fil, väldigt brusig men tagen för knappt en månad sedan.

mvh Martin

Yazmine
0

Svårt att se men min första tanke var att det är en häger.

Mandrakonian
0

jag har bott 22 år i arboga och aldrig sett en :-). tog bilden idag med min kamera, trode först att det inte skulle bli något. Han flög väldigt högt.

Martin
0

Funderade först lite på trana, men den har inte så fransiga vingspetsar som de tranor jag sett på bild (aldrig sett trana irl).

Hägrar flyger ofta rätt högt, i alla fall de hägrar jag har sett. Men som sagt, häger är svaret från mig i alla fall, och Yazmine verkar ju dela min uppfattning så det kanske kan anses säkertställs även om jag inte är någon mästerornotolog direkt :D

mvh Martin

Solveig
0

Jag bor i norra Västmanland och ser häger lite nu och då, så nog finns de här. Det var en jättefin bild!

bjorsa
0

På fråga A svarar vi Häger

mvh/bjorsa

Martin
0

Hittade ett par bättre jag tog på flygande häger i juni.

mvh Martin

Martin
0

En till. Brus borttaget i Noiseware community edition.

mvh Martin

bjorsa
0

Turligt nog så har jag bara sett häger ett fåtal gånger här å jag vill inte att dom skall upptäcka mig för dom kan rensa en koidamm ganska fort å då blir inte jag glad :-)

mvh/bjorsa

Martin
0

Jag funderade länge på vad en koldamm var.

Innan jag såg att det inte stod koldamm, utan koidamm. Fiskar va? :D

mvh Martin

bjorsa
0

:-))koldamm är väl sådant man får i gruvan koidamm är en damm med just fiskar som het koi eller nishikigoi de är en karp som har färger å den brukar man ha i damm är mer vanlig i japan givetvis där de kommer ifrån men usa england är de stort i man har utställningar å allt men jag har dom bara för att titta på å odlad dom som hobby å mat till sköldpaddan.

Här finns de lite bilder från förra året när jag tömde lite dammar i växthuset http://foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=3e3f6eda-c773-4ed6-bf37-4149a4e8e437

mvh/bjorsa