Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Mjukvara

Fel på minneskort

2019-08-19 16:06 #0 av: Musse-Pigg

Har ett Minneskort på ca 6 månader 128gb San disk. I en Canon PowerShot SX420 IS. Det står att det är fel på minneskort. Och att det är låst. Jag kan inte se mina gamla bilder. Och kan inte ta några nya. Vad ska man göra för att rädda bilderna?

Anmäl
2019-08-19 16:18 #1 av: Sindri

Kan du sätta in kortet i en dator och kopiera över? Det finns ett litet "reglage" på de flesta minneskort som man låser och låser upp med.

Anmäl
2019-08-19 16:25 #2 av: Musse-Pigg

Det är ett mindre minneskort, så använder adapter till det. Har stängt av kameran och satt på den igen. Tog in och ut minneskortet ur kameran. Problemet kvarstår.

Anmäl
2019-08-19 16:25 #3 av: Musse-Pigg

Anmäl
2019-08-19 17:46 #4 av: Sindri

Men jag undrade ju om du kan kopiera av bilder till datorn? Då är de ju inte förlorade.
Har du kollat om du har en låsspärr på kortet?

Tyvärr så går minneskort sönder ibland, har varit med om det själv. Därför bör man kopiera över till datorn ofta.

Anmäl
2019-08-19 23:08 #5 av: Musse-Pigg

Kan man ladda ner bilderna till datorn via kamera sladd eller måste det vara på ett speciellt sätt?

Anmäl
2019-08-19 23:25 #6 av: Sindri

Har du ingen kortläsare i datorn? Det är det enklaste, annars går det med sladd från kameran.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.