Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Har ingen koll på detta

2019-08-03 14:12 #0 av: Karrez

Halloj helt ny när det kommer till systemkameror.
Jag har tänkt att köpa en Systemkamera begagnad modell Nikon D90 säljaren påstår att kameran på ny pris är 10 000kr (vilket jag inte riktigt tror på.)
Begärt pris är cirka 2100kr
Vad tror ni gör jag årets DEAL :)?

Anmäl
2019-08-03 15:43 #1 av: My5665

Du ska vara väldigt försiktigt med såna låga priser eftersom säljaren kan låt lura dig på pengar. 

Anmäl
2019-08-03 21:28 #2 av: Kameratrollet

Elva år gammal kamera. Det blir inte årets deal inte.

Anmäl
2019-08-05 12:01 #3 av: Taggeman

Den kan ha varit använd länge med många tusen bilder som sliter på kameran.

Medis på Fågelskådning iFokus

🦅 ><> ><> ><> ><> (^I^)><> ><> ><> <>< 🦅

Anmäl
2019-08-06 08:02 #4 av: JazzBass

Jag sålde en sån år 2011 för ungefär samma pris, om jag minns rätt. Priset är alltså snarast i överkant, jag skulle inte ens få samma peng för min väldigt mycket bättre D700 (som också har ganska många år på nacken), med ett basic zoomobjektiv till. Skulle kanske tänka mig bjuda 2500 kr för detta set om jag vore intresserad. 

För övrigt skulle jag ta reda på hur många bilder exakt som kameran tagit (det är information som sparas i varje bilds EXIF-information som bildnummer) och när sensorn senast rengjorts. 

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.