Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1372 ggr
elbaz
2/20/19, 11:19 AM

Hjälp med att värdera kamera utrustning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Hoppas jag hamnat rätt nu, har ett par gamla kameror, ett objektiv och mörkrum utrustning att göra mig av med men hittar lite blandade värderingar online med stora prisskillnader. 

Någon som har lite råd angående värde på dessa grejer?

Meopla Opemus 4 (till mörkrum) handtaget på lådan som allt ligger i sitter kvar men har gått av på mitten.
Leica CL med Summicron-c  (kamera och objektiv)
Elmar-c (objektiv)
Nettar 6-9 cm (kamera)

Allt är lite dammigt :)

Tack på förhand!

Annons:
JazzBass
2/20/19, 2:54 PM
#1

Mörkrumsgrejor är svårt att få ut så mycket för i dagens läge, men det finns entusiaster som kan vara intresserade. Själv har jag ingen aning om vad det är för klass på de där förstoringsprylarna men några hundralappar borde man väl kunna få. 

Leica med 40/2 (enl bild) summicron låter värdefullt men eftersom surt sa räven om rönnbären gäller för mig och Leica så har jag noll koll på vad man kan begära. 

Elmar C 90/4. Uppenbarligen ett normalobjektiv till mellanformatskamera eller gissar jag fel? Vågar inte uttala mig om något värde.

Nettar 6-9: Enligt bilden är det en zeiss ikon och dessa finns det massor av på loppisar mm. Värde kanske några hundralappar beroende på skick förstås.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

elbaz
2/20/19, 5:19 PM
#2

Elmar-c hör till lecia kameran. Den äldre zaiss ikon har jag imte ens vågat öppna upp än.

Upp till toppen
Annons: