Annons:
Etikettbildanalys
Läst 1042 ggr
Hurmelin
2019-01-19 18:01

Hur ska man tänka kring redigering av foton?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag är en amatörfotograf med Asperger. Alltid varit intresserad av bild och teckning. Förra året fick jag en kamera i present av min farfar som jag börjat använda flitigt. Rätt nyligen så har jag börjat att redigera mina foton. Föredrar att fotografera fåglar/djur och natur. Jag är inte utbildad inom fotografi så tips och liknande skulle uppskattas.

Vad tycker ni om mina foton? Är ni intresserad av att se mer?

Annons:
Carmarino
2019-01-19 18:58
#1

Överlåter tipsen till dem som kan mer om fotografering än jag. Ville bara säga att jag tycker att dina bilder är fina. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Thotis90
2019-02-17 20:36
#2

Jag har också asperger och har fotograferat i snart 8 år. Jag fotograferar idag porträtt och mat, men började också med djur. Det första som fångar mitt öga på första bilden är ljuset i översta högra hörnet. Jag hade redigerat bort det då man lätt dras till det området annars. Jag hade också dragit ner på de gula tonerna i "ogräset" och försökt dra ner på den gul/gröna tonen på duvans mage och ben. Dock vet jag inte hur mycket du använder redigeringsprogram och vilka kunskaper du har, men det är vad jag hade gjort. I övrigt är det en fin bild 

Jag har ingenting att säga om andra bilden mer än att jag gärna hade sett den i färg också 🙂

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: