Annons:
Etikettbildhantering
Läst 921 ggr
sunflower185
2018-12-15 20:00

Hur redigerar man bilder såhär? (exempel)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har använt Photoshop i många år och anser mig väl vara hyfsat duktig på PS, dock ljusår ifrån fullärd. Efter alla dessa år har jag funnit min egen stil på bildredigering men har aldrig riktigt känt mig helt nöjd. Det här med att hantera färger finner jag rätt svårt och hittar inte riktigt den stilen jag vill ha. Antingen blir färgerna för mörka och starkt kontrast eller så blir de för ”svaga”. I huvudet vet jag hur bilden ska se ut men får inte fram det i Photoshop. Jag har följt en rysk fotograf i flera år ( Elena Shumilova) och är så imponerad över hennes redigering, hur bilderna blir så mjuka men färgerna kommer igenom tydligt ändå. Har bifogat ett par exempel. Hur får jag till en bild som är såhär mjuk men ändå med starka färger och kontrast, samt inga direkt svarta punkter nånstans i bilden (alla skuggor är snyggt gjorda)?

Annons:
Thotis90
2018-12-15 20:50
#1

Du hittar redigeringsvideos på några av hennes bilder på https://eshumilova.com/shop/

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: