Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik

Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Redigera mina bilder

Redigeringsprogram

2018-12-13 21:22 #0 av: Livingthelife

Tänker jag hör med experterna här!
Jag undrar om ni var tips på bra, gratis och lätta redigeringsprogram?

Har fått i uppgift att ta fram lite bildförslag och känner att paint inte riktigt kommer göra jobbet tillräckligt bra för just detta.

Tacksam för hjälp!

Anmäl
2018-12-13 21:37 #1 av: Travis D

blev lite förvirrad menar du att redigera bilder eller rita hästar/rita av bilder? Skrattar

Anmäl
2018-12-13 21:41 #2 av: JazzBass

Kolla in paint.net. Gratis, enkelt och ganska mångsidigt. Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2018-12-13 22:15 #3 av: Livingthelife

#1 redigering. Att slänga in lite text kan jag göra i paint. Men att lätt och smidigt redigera ihop lite bilder.

Anmäl
2018-12-14 20:58 #4 av: Jalking

XnView funkar bra till enklare justeringar.

Anmäl
2018-12-14 22:35 #5 av: Kameratrollet

Darktable för att redigera råfiler, GIMP för bildmanipulation.

Anmäl
2019-02-17 20:40 #6 av: Thotis90

Ska du göra småsaker så kan det säkert gå bra med https://www.freephototool.com/ Jag brukar använda det när jag är för lat för att orka starta upp Photoshop på datorn om jag ändå bara ska lägga på t.ex. kontrast och inget mer. 

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Anmäl