Annons:
Etikettövrigt
Läst 1044 ggr
leemland
2018-10-31 15:42

Vidvinkelobjektiv

Har fått för mig att jag nu vill ha ett vidvinkelobjektiv. 

Det ska självklart vara så ljusstarkt som möjligt MEN det får inte kosta skjortan.. Jag har inga problem med att köpa begagnat) 

Skulle någon kunna hjälpa mig i denne djungel av objektiv? 🤦‍♂️ 
(har en Canon eos 500d) 

Tack på förhand!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
JazzBass
2018-10-31 16:27
#1

Standardsvaret är väl Tokina 11-16/2,8, får vara gammal modell.  Det är ett objektiv som alltid fått lysande recensioner och är rejält ljusstarkt också för att vara vidvinkelzoom. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

leemland
2018-11-07 16:37
#2

Tack för tipset! Ska kolla upp den då 🙂 

Inga andra tips på ? 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

JazzBass
2018-11-07 17:53
#3

Vill du ha ljusstyrka och kraftig vidvinkel så är det nog bästa alternativet för en kamera med aps-c-sensor. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Martin
2018-11-12 19:32
#4

Cyberphoto tycker att Tamrons nya 10-24/3,5-4,5 Di II VC HLD

 är det bästa för APS-C kameror för tillfället avseende vidvinkelzoomar. Dock inte lika ljusstarkt som det som JazzBazz länkar ovan och som jag också bara har hört gott om.

https://cyberphoto.se/foto-video/objektiv/objektiv/af-10-24-3-5-4-5-di-ii-vc-hld-till-canon-af_2

mvh Martin

leemland
2018-12-21 17:06
#5

Tack för era tips och tankar 🙂 

Ny kamera blir det inte på en tid iaf ;P Vad ska/kan man kompromissa med när det kommer till vidvinkelobjektiv? 😛 Tycker 6000kr är lite väl mycket 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Veda
2019-01-03 20:55
#6

Försök få tag på ett Tokina 11-16/2,8. Jag köpte ett sånt begagnat och det är det skarpaste objektiv som jag har.

Annons:
Upp till toppen
Annons: