Annons:
Etikettwebbplatser
Läst 1715 ggr
Moalinn
2018-08-04 14:27

Sida för urval av bilder

Har ni något tips på någon sida där man kan lägga upp bilder från en fotografering, som man sedan kan skicka till kunden så de kan välja ut bilderna de vill ha? Skulle vilja ha en sida där de kan se bilderna som ett galleri (både en översikt och kunna förstora upp) och helst kunna gilla/kommentera bilderna de vill ha så man slipper sitta och lägga namn på bilderna.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
kattöga
2018-08-04 15:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag använder Microsofts One Drive. Det ingår i min prenumeration, så jag vet inte vad det kostar om man inte abbonnerar på Microsoft Office.

I One Drive kan du skapa filer,  mappar o album där du t ex lägger in dina bilder (eller andra dokument) och mappen kan du sedan dela med de som du vill ska kunna se bilderna.  Man ser innehållet i mappen som ett galleri, och kan klicka upp bild för bild för att se dem separat, i full storlek och även ladda ner dem.

När du inte längre behöver bilderna/eller dela dem med någon så tar du bara bort den aktuella mappen.

Jag tror inte man kan gilla eller kommentera dem däremot. Eller… kanske kan man det om man skapar ett album (jag har inte testat den funktionen ännu)…??

Själv har jag ett galleri där man kan gilla/kommentera på min hemsida (one.com).

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2018-08-04 15:35
#2

Här ser du priser och vad som ingår.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Moalinn
2018-08-06 14:21
#3

#1 Tack! Känns som Google Drive är något liknande? Använder Drive nu men tycker det är lite omständigt just för att de måste sätta sig och skriva upp namnen på alla bilder de vill ha, hade varit smidigare med kommentar/gilla funktion.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

hydman
2018-08-10 06:54
#4

Photoshelter

Upp till toppen
Annons: