Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1291 ggr
nogo
8/1/18, 8:57 PM

Bläckstråleskrivare A3 Canon eller Epson?

Någon som använder eller har testat Epson SURECOLOR SC-P600 eller Canon Pixma PRO 10S? Jag sitter och velar mellan just dessa skrivare så det hade varit kul att höra om någon här har erfarenheter av dom modellerna. /nogo

Annons:
_Fisken
8/1/18, 10:03 PM
#1

Kan du inte hitta nån HP?  Hade en HP bläckstråleskrivare på jobbet. Den fungerade i 10 år utan krångel och då var den rejält belastad - varje dag. Sitter nog mycket kvalité i deras patroner.

nogo
8/1/18, 10:27 PM
#2

#1 var det nyligen du hade sista åren med den HPn eller är det ett tag sen? 🤔

JazzBass
8/2/18, 6:06 AM
#3

Hade en bra Epson R1900 A3-fotoprinter ett par tre år. Användes endast sporadiskt, och efter ett uppehåll på ca ett halvår (inte det första sådana) torkade en färg så pass illa att den inte gick att återställa utan att byta hela printerhuvudet, vilket hade kostat nästan dubbelt mer än vad printern var värd. Använde endast originalpatroner och jag hade precis beställt en ny serie patroner för 115 euro när den gav upp. Roligt. Den var för övrigt en pigmentbläckskrivare som ska ge mer hållbara utskrifter än ”vanligt” bläck, och vara mindre känsliga mot uttorkning.

Nu har jag sen ett par tre år en Canon multifunktionsmaskin, Pixma 7750, som jag är otroligt nöjd med trots att den inte skriver på större papper än A4 och kostade bara en bråkdel av vad Epsonen kostat. Använder den också mer än den förra då den har skilt fack för 10x15cm eller 13x18cm fotopapper, alltså perfekt för familjealbumen. Är faktiskt supernöjd med bildkvaliteten som denna levererar!

Jag tror för övrigt att alla skrivare mår bäst av att användas hyfsat ofta. Att ha dem att stå oanvända länge är nog bästa sättet att ta kål på dem.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: