Annons:
Etikettredigera-mina-bilder
Läst 1088 ggr
[Janssonlisa]
2018-07-15 19:53

hjälp med redigering?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

Någon som är bra på redigering och kan hjälpa mig att få bort "fluffet" på  mitt hår…? 

fria händer att göra annan redigering som ljus m.m.  om så önskas!

Annons:
Bagtjesen
2018-07-22 23:55
#1

Det är svårt från jpg-fil, man kan t ex se att bilden är hårt komprimerad och på 212KB antalet pixel är 1536x2048 och det motsvarar 3072KB/3MB, så mycket information är redan borta.

 Motljus är svårt för det blir auror och i din bild är det helt nästan utfrätt uppe på håret. Du kan se att hårstråna t o m ser grövre ut i motljuset.  Det är ett arbete pixel för pixel om det skall bli bra - och det har inte jag möjlighet att hinna med. De snabbvarianter jag känner till brukar i såna här fall göra att det allt ser ännu grövre ut.

 Du har ingen info i din profil vad du har för kamera, om jag inte missat något. Men de flesta systemkameror kan producera s k råfiler, och då är det mycket lättare - skulle kanske ta 10 minuter att göra, och med ett riktigt bra resultat. Men råfiler är så stora att de inte kan tas emot direkt inom ramen för foto.ifokus.  I det här fallet så skulle nog filen blivit minst 6-10MB stor, eller större.  Råfiler heter t ex NEF (Nikon) CR2 (Canon) men det finns fler…


Zpookey
2018-07-23 11:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bästa som gick att göra på kort tid tyvärr.

[Janssonlisa]
2018-07-25 16:51
#3

#1 Tack för infon! bilden är tagen med en mobil, ingen systemkamera. 

#2 Inget att sätta "tyvärr" efter, tycker det blev riktigt bra jag, tack så jättemycket! 🌺

Upp till toppen
Annons: