Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Övrigt

Avtal fotograf företag

2018-05-17 15:00 #0 av: leemland

Hej. 

Hur kan ett egetskrivet avtal mellan fotograf/privatperson och företag se ut? 
Kan jag skriva ett själv ? Måste det vara invecklat? 

Skulle vilja ha ett tydligt och enkelt "avtal/kontrakt" som jag kan använda. 

Tack på förhand 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anmäl
2018-05-19 23:11 #1 av: ru4real

Kolla om inte sff.se har sådana färdiga mallar. Det uppstår en del nya problem iom GDPR (ny lag om personuppgifter och hur de hanteras)

Anmäl
2018-06-05 12:54 #2 av: leemland

Ber om ursäkt för segt svar! 

Tyvärr tycker jag deras är rent för krångliga. Vill bara ha något tydligt och enkelt liksom . Mina bilder är där ingen människa som man kan urskilja vem det är då bilderna kommer användas online och i marknadsföring. 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anmäl
2018-06-05 15:11 #3 av: VSK

Funkar med muntligt avtal oxå. Spela in det bara, utifall. Din sista mening funkar antagligen ypperligt. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2018-06-08 10:08 #4 av: leemland

#3 Okej. Tack! 
 Jag har redan gett dem tillåtelse muntligt, men de är en kommunal verksamhet så känner för deras skull att det är bättre med något skriftligt Lipar 
Men får väl prata med ansvarig igen och se vad dom vill göra. 

/ J 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.