Annons:
Etikettövrigt
Läst 939 ggr
leemland
5/17/18, 3:00 PM

Avtal fotograf företag

Hej. 

Hur kan ett egetskrivet avtal mellan fotograf/privatperson och företag se ut? 
Kan jag skriva ett själv ? Måste det vara invecklat? 

Skulle vilja ha ett tydligt och enkelt "avtal/kontrakt" som jag kan använda. 

Tack på förhand

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
ru4real
5/19/18, 11:11 PM
#1

Kolla om inte sff.se har sådana färdiga mallar. Det uppstår en del nya problem iom GDPR (ny lag om personuppgifter och hur de hanteras)

leemland
6/5/18, 12:54 PM
#2

Ber om ursäkt för segt svar! 

Tyvärr tycker jag deras är rent för krångliga. Vill bara ha något tydligt och enkelt liksom . Mina bilder är där ingen människa som man kan urskilja vem det är då bilderna kommer användas online och i marknadsföring.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[VSK]
6/5/18, 3:11 PM
#3

#2

Funkar med muntligt avtal oxå. Spela in det bara, utifall. Din sista mening funkar antagligen ypperligt.

leemland
6/8/18, 10:08 AM
#4

#3 Okej. Tack! 
 Jag har redan gett dem tillåtelse muntligt, men de är en kommunal verksamhet så känner för deras skull att det är bättre med något skriftligt 😛 
Men får väl prata med ansvarig igen och se vad dom vill göra.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: