Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1002 ggr
[IdaSoren]
5/13/18, 11:21 AM

Rengöring?

Har en Nikon D700 som uppenbarligen börjar bli till åren och aldrig fått någon ordentlig rengöring tyvärr. När jag googlar runt så verkar det som att det inte finns lika stora möjligheter att skicka iväg kamerahus på rengöring längre, stämmer det? Sensorn kan jag rengöra själv egentligen, men jag skulle även vilja få utsidan av huset rengjort och det har visat sig vara svårt för egen del. Kommer inte åt i alla skarvar, runt knappar m.m. Tips på det? Använder i nuläget dukar och små penslar, men finns det något speciellt medel man kan använda också? 

Vet ni någon (gärna i Stockholmstrakten) som fortfarande tar in kamerahus för rengöring invändigt och utvändigt, upplys mig gärna!

Annons:
[VSK]
5/14/18, 7:38 PM
#1

Nikon i Solna lär väl ta sig an arbetet. Är ju du som betalar. Har aldrig haft en D700 själv men sviker inte minnet mig så brukar väl gummit lossna på de, så var försiktig med ditt rengörande.

Du kan ju lämna in din kamera på Check & Clean, men du får nog räkna med ett antal veckors väntetid. Ju närmare sommaren och semestertider vi kommer ju längre tid brukar det ta.

Tror C&C brukar kostar runt 850 kr eller nåt sånt. Rengöring på utsidan vet jag inte vad det kan kosta.

Upp till toppen
Annons: