Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 844 ggr
Ratlings
2018-05-08 22:17

Osäker kring objektiv

Hej!
Jag kikar på ett fast objektiv till min kamera (Sony A5000) och var heelt säker på att Sony 35mm (LÄNK) passar mig bra men nu när det var dags att beställa så blev jag osäker.
Jag är ute efter ett fast objektiv och fotograferar mestadels djur och människor (framförallt barn) på amatör nivå.

Vad tycker ni om det objektivet? Eller rekomenderar ni något annat? 🙂

/Osäker fotograf

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
JazzBass
2018-05-08 23:35
#1

En fast 35:a funkar säkert utmärkt till det du vill göra, utom kanske att fota djur och människor på lite längre avstånd, förstås. 

Jag kan inte uttala mig om bildkvaliteten i just det objektivet, då jag aldrig fotat med Sonykameror, men generellt sett brukar den vara utmärkt på dylika fasta objektiv. Mycket bättre än vanliga typiska 18-55/3,5-5,6, även om också de kan vara helt skarpa. Skärpeintrycket man får av ett ljusstarkare objektiv körd på större öppning så att bakgrunden blir suddigare spelar kort och gott i en egen division. 

Jag tror du kommer bli nöjd med ett sånt. Är det dock lite mer närgångna porträtt som du vill åt, eller vill fota på lite längre avstånd, kanske du hellre borde titta på en fast 50:a. Annars så är det inte fel med både en 35:a och en 85:a om man har råd. De är bra till olika saker och kompletterar varandra tycker jag.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ratlings
2018-05-09 10:22
#2

#1 Tack! Då kör jag på det och eventuellt även köper en 85:a om jag känner att det behövs! 😃

// Lise
When nothing goes right, go left!

Upp till toppen
Annons: