Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1423 ggr
Linie pie
4/30/18, 11:35 AM

Kamerahjälp, är en noob

Hej! Min kompis går estet/media och på grund av henne vill jag komma igång med foto på en hobbynivå. Tänker köpa en begagnad kamera och känner att jag behöver lite hjälp. Hon har en systemkamera för 4000 hon lånar av skolan men så avancerat vill inte jag ha det. Jag tänker väl att jag ska använda den till bland annat familj/kompis event, någorlunda konstnärliga bilder och till djur/naturbilder (går naturbruk så det är viktigast för mig). Ska inte använda den till filmning. Söker alltså en billig kamera med bra fotokavlite, olika avancerade tekniska funktioner är inte viktiga. Snälla ge mig lite tips på vad jag ska hålla utkik efter :D

Mvh Lina

MMMMMMMunkar E godA


Annons:
Linie pie
4/30/18, 11:44 AM
#1

När jag tänker efter vore det även bra om den är enkel att bära med sig, lite vardaglig storlek liksom.

MMMMMMMunkar E godA


Carrosh
4/30/18, 1:39 PM
#2

Det bästa sättet att börja, tänker jag, är med mobilkameran. Det finns massor med bra guider för mobilfoto på nätet, även på youtube. Då får du in känslan lite innan du börjar gå på de mer avancerade grejerna. Finns ju också en del kompaktkameror på marknaden som inte är alltför dyra och som har basala manuella funktioner.

Vad har du för budget?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: