Annons:
Etikettövrigt
Läst 1115 ggr
Travis D
3/25/18, 7:08 PM

Fota Karin och Nysve

Hej!

Vill börja fota mina hästar (Nysve och Karin) Men har ingen "Bra" kamera/redigerings app. Därför undrar jag vad ni använder för kamera och/eller app.

Vill kunna ta bilder i rörelse :)

Annons:
JazzBass
3/26/18, 8:36 AM
#1

Vad kan du tänka dig spendera och vad har du för krav? En begagnad systemkamera från medelsegmentet och ett par vettiga objektiv skulle annars vara mitt tips för bilder på djur i rörelse, men det beror på om du kan spendera en tiotusing (plus minus nån tusenlapp) eller inte. Och förstås - Det viktigaste när man fotar action och vill få  bra resultat är att man kan sin fototeori och känner sin kamera, snarare än bara använder sportläget (om nåt sånt finns) och "hoppas på det bästa", så att säga. Alla är nybörjare i början, men just att fota rörliga motiv är rätt så krävande, och ställer en del krav på både utrustning och användare. Sist och slutligen så beror ju det lite på hur viktigt det är att alltid få en bra bild i läge som läge. Kan man acceptera att få en del missar nu som då, inte har superhöga krav på bildkvalitet i alla ljusförhållanden - svagt ljus och snabb rörelse är ungefär det mest utrustningskrävande man kan tänka sig - så klarar man sig förstås med lite enklare utrustning också.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: