Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1490 ggr
Moalinn
3/20/18, 9:50 PM

(H) Solnedgång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här med att fota är ju något jag har hållit på med länge och jag känner mig ganska säker på den biten. Det jag är mindre säker på är just landskapsbilder, något jag försökte mig på några gånger under 2017 och tyckte det var roligt men det kändes som att det saknades något. Den här gången tog jag med mig min syster och systerson ut till havet för att fota solnedgången, med en baktanke att systersonen inte alltid kan hålla sig ur bild. Tycker själv om bilden väldigt mycket, då den visar något mer än bara solnedgången  men frågan är - Vad tycker ni? 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
[VSK]
3/20/18, 10:23 PM
#1

Jag tycker det är en riktigt tjusig bild. Fick man önska nåt så hade jag velat ha barnet mer till vänster i bild. Tycker det ser ut lite som horisonten lutar åt höger (är säkert synvilla).

Stigfinnaren
3/24/18, 7:01 PM
#2

En tjusig bild.  Jag gillar solnedgångsbilder och dess ljusfenomen. Jag har några gånger tagit bilder vid solnedgång alt. soluppgång där barnen nästan täcker solen. Det kan bli rätt bra också.

JazzBass
3/28/18, 7:55 AM
#3

Jag gillar bilden, och att du lämnat så mycket utrymme till vänster som ger en känsla av rymd. Vill inte ha personen närmare mitten, tycker den är bra så här.

Det enda negativa är att jag personligen tycker du har dragit lite onödigt hårt i kontrasterna. Det är dock ändå detaljteckning så gott som överallt vad jag kan se (gillar inte att ty mig till histogram och sånt för att avgöra dylika saker - det är vad man ser som räknas, åtminstone om man sitter vid en hyfsad skärm), så jag räknar inte det här som nåt stort problem. Vill du trycka upp bilden kan det hända att det lönar sig att ljusa upp den lite för att man ska kunna skönja detaljerna i skuggorna lika bra som på dataskärmen. Våra skärmar ju lyser till skillnad från papper/canvas/bild på projektorduk vilket påverkar hur bra vi uppfattar just detaljer i de mörkaste områdena.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: