Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Rätt USB-sladd?

2018-01-03 20:52 #0 av: Janssonlisa

Hej! Har nyss köpt en ny kamera, en Nikon D3400 men skulle behöva köpa till en USB-sladd. Enligt handboken är det en USB-kabel som heter UC-E20. 

Hittade en sida som säljer den sladden men det står inget om att sladden passar till min  kamera? Funderar Finns det fler USB-sladdar med samma namn? 

https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1006004399/nikon/usb-kabel-uc-e20?utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Nikon+USB-kabel+UC-E20

Tack på förhand! 

Anmäl
2018-01-03 20:54 #1 av: KatarinePierce

Lättaste är att kontakta och fråga Glad

Hjärta Ett hej kan göra så mycket Hjärta

Anmäl
2018-01-03 23:01 #2 av: JazzBass

Är det bara en usb-sladd du behöver, kolla vilken typ av usb-kontakt som passar kameran och köp en helt vanlig usb-sladd med en sån kontakt i ena änden och en vanlig usb-kontakt i andra (om du ska koppla kameran till datorn). Du behöver inte skaffa original, det här är ju standardkomponenter precis som vanliga skarvsladdar. Fråga i en affär som säljer datorprylar om du är osäker på vilken typ av kontakter du behöver, men ta i så fall med kameran försäkerhets skull.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2018-01-04 16:31 #3 av: Janssonlisa

okej! Tack så mycket! Jag skickade iväg ett mail och frågade på sidan jag länkade till och fick tillslut ett svar, ska tydligen funka :) 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.