Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 984 ggr
[Janssonlisa]
2018-01-03 20:52

Rätt USB-sladd?

Hej! Har nyss köpt en ny kamera, en Nikon D3400 men skulle behöva köpa till en USB-sladd. Enligt handboken är det en USB-kabel som heter UC-E20. 

Hittade en sida som säljer den sladden men det står inget om att sladden passar till min  kamera? 🤔 Finns det fler USB-sladdar med samma namn? 

https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1006004399/nikon/usb-kabel-uc-e20?utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Nikon+USB-kabel+UC-E20

Tack på förhand!

Annons:
[KatarinePierce]
2018-01-03 20:54
#1

Lättaste är att kontakta och fråga 🙂

JazzBass
2018-01-03 23:01
#2

Är det bara en usb-sladd du behöver, kolla vilken typ av usb-kontakt som passar kameran och köp en helt vanlig usb-sladd med en sån kontakt i ena änden och en vanlig usb-kontakt i andra (om du ska koppla kameran till datorn). Du behöver inte skaffa original, det här är ju standardkomponenter precis som vanliga skarvsladdar. Fråga i en affär som säljer datorprylar om du är osäker på vilken typ av kontakter du behöver, men ta i så fall med kameran försäkerhets skull.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Janssonlisa]
2018-01-04 16:31
#3

okej! Tack så mycket! Jag skickade iväg ett mail och frågade på sidan jag länkade till och fick tillslut ett svar, ska tydligen funka :)

Upp till toppen
Annons: