Annons:
Etikettövrigt
Läst 1020 ggr
[EM_L]
10/12/17, 12:41 PM

Must be 200 width x 60 height.

Hej! Ska göra en logga till Lucky Lapine och tänkte göra den på Photoshop mix. Hur många pixlar blir det på bredden och på höjden om bilden måste vara 200 bredd och 60 hög? Tacksam för ett snabbt svar!

Annons:
JazzBass
10/12/17, 1:00 PM
#1

200 x 60?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[EM_L]
10/12/17, 2:06 PM
#2

#1 Så enkelt? Bara att Photoshop mix inte tillåter den arbetsytan…

JazzBass
10/12/17, 3:24 PM
#3

Vet inte, men jag kan inte ge nån bättre gissning då du inte uppgav någon enhet på siffrorna 200 och 60. Det är dock extremt smått förstås om det är storleken i pixlar, och vill man göra en logga borde den väl egentligen göras i vektorgrafik (som jag inte har koll på) eller som bild i riktigt hög Upplösning för att kunna skalas för olika ändamål. Jag vet inte vad Ps Mix är heller, för den delen… Om det är pixlar de vill ham kanske dom bara vill ha en liten version till att börja med? Hur kommer det sig att du har fått det här jobbet? Är det kanske ett bidrag till nån logotävling…?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[EM_L]
10/13/17, 9:36 AM
#4

#3 Nej det är inte ett uppdrag utan det är logga för min kaningård på LL.

JazzBass
10/13/17, 10:27 AM
#5

Okej, jag hade ingen aning om vad det var för nåt så… Men då är det alltså endast en logo för bruk på den nätsidan ifråga? I så fall är det sannolikt pixelstorleken som avses. Jag rekommenderar ändå att du gör en större logo, med samma proportioner förstås, som du sen gör en kopia av som du skalar ner till 200x60 pixlar.  Börja exempelvis med 1000x300 pixlar och skala ner till 20% så borde det bli rätt.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: