Annons:
Etikettwebbplatser
Läst 1227 ggr
Dessiibell
10/12/17, 10:18 AM

En plattform för jag kan visa mina foton

Hej jag söker en plattform på internet eller en app där jag kan visa upp mina foton men även se andras foton, kommentera, berömma, lära mig mera, få kritik, få uppmärksamhet, tävla osv. Kände inte riktigt för att prova tusen sidor en längre tid för att hitta något som stämmer in på det jag söker Vad skulle ni rekommendera?

Annons:
Tobbe_490
10/12/17, 10:37 AM
#1

Hej,

Kan Fotosidan (www.fotosidan.se) vara något för dig?

JazzBass
10/12/17, 2:07 PM
#2

Fotosidan (FS) är väl ok. Själv tröttnade jag på det efter något år dock då jag tyckte det var så dåligt med respons överlag och hoppade över till Flickr. Flickr har otaliga bildgrupper inklusive kritikgrupper och jag var aktiv där många år, men nu det senaste året har jag varit rätt lite inne där, så jag är inte helt uppdaterad med hur det är där numera. Så gott som allt går på engelska där förstås, men det är inget problem för mig i alla fall, och att vara aktiv på sidor där allt sker på nåt annat språk än ens modersmål kan man ju faktiskt också se som ett (av flera) sätt att förbättra/upprätthålla sina språkkunskaper.  

På fotosidan kan man inte ladda upp många bilder innan man måste betala (10st var det i alla fall fråga om tidigare), och också som betalande medlem finns det gränser på hur många bilder man kan lägga upp. På Flickr får man numera 1 terabyte utrymme gratis, vilket räcker väldigt långt. Jag är betalande medlem där, men skulle jag blivit medlem där efter att de häromåret släppte bomben att ge 1 TB gratis åt alla medlemmar så hade jag sannolikt kört vidare gratis. 

Smugmug har jag hört en del gott om, men aldrig blivit medlem själv. Sen finns ju förstås Instagram också men det har jag aldrig sett som min grej och är inte heller medlem där.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Dessiibell
10/15/17, 8:48 AM
#3

Fotosidan provade jag för många år sedan och de tycker jag (helt ärligt) är en dålig och snål sida - så nej tack. Jag har aldrig använt Flickr eller SmugMug men läste lite om apparna och dom verkar ju bra båda två! Instagram har jag redan och tycker bara att man försvinner in i mängden och inte blir sedd där när de gäller som fotograf.

CayKantos
10/17/17, 9:01 PM
#4

Deviantart är en sida både för målare och fotografer. Hur populär den är vet jag inte längre… använde för många år sedan när jag målade mycket. men la in lite bilder då o då oxå och då fick jag kommentarer mm :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ru4real
10/23/17, 11:19 PM
#5

Jag kan tipsa om GuruShots(.com), en sida där man kan "tävla" med sina bilder i olika kategorier. Värt att titta in på. Dock får man inte kritik på sina bilder i vanlig bemärkelse, däremot röstar folk på de bilder de tycker om.

Janne64
11/2/17, 11:12 AM
#6

En svensk driven sida men på engelska. https://youpic.com/

Annons:
Upp till toppen
Annons: