Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Fotografera makro & stillbilder. Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Hård

(H) Svamp & vattendroppar

2017-09-18 23:11 #0 av: Moalinn

Följer strömmen och slänger upp lite bilder, tar mer än gärna kritik på dem. Är högst motiverad till utveckling så ge mig allt ni har, både bra som dåligt Skrattar

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.blogg.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2017-09-18 23:13 #1 av: Moalinn

Den här bilden har jag gjort rätt mörk för att få vattendropparna att träda fram :)

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2017-09-20 14:18 #2 av: MagArne

#0 Härliga färger. Möjligt att skärpedjupet är i kortaste laget och en mindre bländare hade gjort svampens fot mer skarp.

Anmäl
2017-09-21 12:46 #3 av: JazzBass

Fina bilder! Det som kunde vara bättre i första bilden är som jag ser det främst ljuset, som kanske är onödigt mjukt här. Lite motljus bidrar ofta med mer lyster och kontrast vilket kan lyfta bilderna ytterligare något snäpp. 

Den andra bilden är riktigt snygg, men kanske lite intetsägande. Funkar säkert utmärkt i rätt sammanhang dock. Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2017-09-22 16:59 #4 av: Moalinn

#2 Ja det kan jag hålla med om faktiskt :)

#3 Tack! Brukar också föredra motljus men det fanns inte så mycket ljus att jobba med faktiskt. Det kommer ju uppenbarligen från höger (typ iallafall) så hade kunnat vända på mig men då hade inte varken svamparna eller bakgrunden varit lika fina Oskyldig

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.