Annons:
Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 1338 ggr
lisaaandersson
2017-08-27 15:55

Photoshop cs6 sökes

Som rubriken lyder :) Vill inte stå och betala i månaden för photoshop CC och tänkte därför om någon säljer CS6 versionen?

Annons:
Martin
2017-08-27 19:20
#1

Det är väl så att man inte kan köpa den.

Se bland annat artikel här.

Här hittade jag info från Adobe om att deras program i Creative Suite (där PS ingick) inte längre finns, utan bara som prenumerationer.

Jag funderade själv innan jag hoppade på en prenumeration, då något billigare än nu men nu 120 kr/månad för PS och LR. Photoshop kunde man få för runt 8.000-10.000 kr som helt program, utan uppdateringar.

Det motsvarar ca 5,5 år med nuvarande prenumerationspris, inklusive uppdateringar och kommande versioner.

Jag kan förstå att man inte vill binda upp sig, jag tvekade också i början. 

Men jag ångrar inte det idag. 

CS6 är väl 2-3 år gammalt också så det finns troligen inte kvar i butiker.

mvh Martin

lisaaandersson
2017-08-27 20:23
#2

#1, nej precis, tänkte mest om någon hade tex en skiva Liggandes nu eftersom mångs kör CC :) kanske man kan få köpa den för en billigare slant liksom till att börja med :)

lisaaandersson
2017-08-27 20:52
#3

Hittat en sida som heter https://imverta.com/adobe-photoshop-cs6-extended-windows/ Där man kan köpa Photoshop cs6 verkar det som, men vet inte om det går att lita på den?

Martin
2017-08-28 07:15
#4

Svårt att säga, aldrig hört talas om sidan. Sannolikt billigaste stället om du inte hittar någon som vill sälja en gammal skiva, så får du väl fundera på om det är värt att riskera 100$.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: