Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 739 ggr
Niseeu
7/16/17, 3:07 PM

Osäker på vilken kamera jag ska köpa.

Jag ska köpa en ny kamera och jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska köpa det står emellan Canon eos 1300d och 750d. Jag vet att 750d är bättre än 1300d kameran men är det värt pengarna? Det är ju som sagt skillnad på priset jag är nybörjare och har inte så mycket erfarenhet än och vet samtidigt inte hur mycket Jag kommer använda kameran. Jag har blivit så osäker velat fram och tillbaka nu mellan kamerorna och kan bara inte bestämma mig. 1300d kanske blir perfekt för mig men så tänker jag om och blir osäker då Jag som sagt kollat in 750d en del också. Jag kommer fotografera djur och i naturen men även lite porträttbilder. Jag hoppas att någon här kan dela med sig om sina kunskaper kring kamerorna och vilken kamera som skulle passa mig bäst samt om det är värt för mig att lägga extra pengar på 750d eller om jag skulle ha ungefär lika bra användning av 1300d kameran.

Annons:
Kameratrollet
7/17/17, 10:01 AM
#1

Canon 200D finns också. Största skillnad mot 750D verkar vara att autofokuspunkterna i den optiska sökaren inte är korsformade och att 750D har 19 punkter mot 9.

1300D och 750D saknar bägge dual pixel AF vilket innebär långsammare autofokus via skärm jämfört med 200D.

Upp till toppen
Annons: