Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1007 ggr
felixhaljeskog
7/10/17, 5:47 PM

Lillen Loui

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, har börjat fotografera barn lite mer nu efter att min bror fick sin lilla pojke för 3 månader sen, så har gått in lite på de spåret. Men tycker det är svårt att få respons på bilderna jag tar på andra ställen än från familj å vänner.

Så jag tänkte se vad ni ger mig för kritik å se vad jag kanske behöver jobba på när det kommer till denna fotografering, då jag inte riktigt brukar fotografera barn i vanliga fall! :)

Annons:
Pyttelite
7/10/17, 8:45 PM
#1

Du har fått en mycket fin ögonkontakt med krabaten och det verkligen sprudlar om honom. Jag kan hör jollret och glädjen från bilden. Ljuset kommer också från höger och skapar en spännande skugga på kudden.

Oskärpan i förgrunden (nedre delen av bilden) är både intressant och irriterande. Jag tänker att det är pojkens rörelser som gett den men jag tycker att den får mig att fundera.

Däremot skulle jag skurit bort de lite störande partierna på högersidan den röda och den ljusbruna detaljen.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


felixhaljeskog
7/11/17, 4:28 AM
#2

#1

Tack för din kritik! Oskärpan i förgrunden e en sån där hängande "leksak" som dom brukar roa sig med, om du förstår vad jag menar? 😃

Det där lade jag inte märke till, så tack för att du påpekade det! 😎

Upp till toppen
Annons: