Annons:
Etikettövrigt
Läst 824 ggr
aksaz
2017-04-23 20:51

Inköp

Hej tänkt att inhandla en digital system kamera, har två som jag funderar på. Canon 1300 , nikon 3300.är väl litemer pixlar på nikon kamera samt enklare att överföra till ex annan enhet via wifi

Annons:
JazzBass
2017-04-24 08:33
#1

Känn på dem båda så får du bättre grepp om vilken som passar dig bättre. Du kan ta bra bilder med båda två, men ju mer du lär dig, desto bättre blir bilderna. Hur ambitiös är du? Det kan påverka valet av kamera en del och inte minst valet av objektiv (ett eller flera).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Martin
2017-04-26 21:40
#2

Nikonkameran har wifi via adapter, alltså inte inbyggt utan du måste köpa till adaptern. 

Canonkameran har den däremot inbyggd.

mvh Martin

aksaz
2017-04-27 22:19
#3

Hur är det med pixlarna i canon räcker det

JazzBass
2017-04-28 08:14
#4

Pixelmängden är ungefär det sista som du behöver bry dig om. 😉 Hör till kategorin "nice to know", anser jag. Idag innehåller alla kameror mer pixlar än de flesta av oss behöver, men fler är inte heller sämre. Det kommer visserligen vara så att om man jämför två identiska bilder i 100% visning där den ena innehåller dubbelt mer pixlar, kommer den med fler pixlar se hälften skarpare ut, eftersom den förstoras mer. Visar man dem i samma fysiska storlek så kommer dock den med fler pixlar vara skarpare, men ytterst marginellt.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MagArne
2017-04-28 10:14
#5

Jag brukar alltid fråga, har någon i familjen eller din nära bekantskap systemkamera? Det kan vara värt att köra med samma fabrikat och låna objektiv och tillbehör av varandra för att hålla nere kostnaden. Ni kanske inte båda behöver ha varsitt tele eller makroobjektiv?

Carronella1
2017-04-28 18:38
#6

Nikon D5300 e riktigt grym 😃 Många pixlar och galet smidig överföring via Wifi. Även extremt många inställningar men ändå väldigt enkel kamera (om man e ny med systemkamera).

Djurälskaren Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: