Annons:
Etikettövrigt
Läst 658 ggr
Fia9000
2017-03-15 09:03

Fjärrutlösare

Jag har precis skaffat en fjärrutlösare till min Nikon d3200. Problemet är bara att jag inte får det att fungera. Jag har ställt in kameran på fjärrutlösare och trycker av med utlösaren mot sensorn men det händer inget. 🤔

https://www.netonnet.se/art/foto/tillbehor/fjarrkontroll/andersson-slr-fjarrkontroll-till-nikon/166283.9036/

Det är denna jag har. Det står ju att den ska vara kompatibel med Nikon d3200 så jag antar att det måste vara jag som gör något fel. Någon som har någon aning om hur jag ska göra så att det blir rätt?

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Annons:
Fridaaaa
2017-03-15 09:13
#1

Samma med min D3100, köpte som skull epassa - men icke att det fungerar hur jag än gjorde.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fia9000
2017-03-15 09:26
#2

#1 Konstigt… Verkar tyvärr vara flera som har haft problem med den. Får väl försöka lämna tillbaka eller byta mot Nikons egna fjärrutlösare om det inte löser sig.

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Taggeman
2017-03-15 09:37
#3

Tittar man på net on nets kommentarer så hände det något 2017 med att den inte fungerar med Nikon.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

JazzBass
2017-03-15 10:21
#4

IR-kontroller funkar uselt tyvärr, speciellt i dagsljus. Inget jag kan rekommendera. Däremot kan jag varmt rekommendera radiotriggers om man vill ha en bra fjärrutlösare som alltid reagerar då man vill. Finns diverse olika märken, t.ex. Hähnel och Phottix. Priset ligger dock på avsevärt högre, ca 500-800kr ungefär, men man får också med en sån ofta möjlighet att även fjärrstyra en blixt. (Själv har jag två set som jag ibland använder tillsammans; ena som fjärrutlösare till kameran och andra som blixtutlösare. Bra då man ska ta t.ex. bandporträtt och man själv ska vara med på bild). 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Fia9000
2017-03-15 10:32
#5

#4 Låter intressant! Jag hittar dock bara blixtutlösare, men de kanske kan användas till kameran också?  🙂

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

JazzBass
2017-03-15 10:40
#6

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: