Annons:
Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 1402 ggr
Tovembla
2/15/17, 8:11 PM

Vilka bilder går att sälja

Hej! Jag har precis börjat att lägga upp mina bilder till försäljning. Än så länge går det rätt segt, men jag har läst att det brukar ta ett tag innan man börjar sälja sina bilder. 

Men jag hade i alla fall en tanke… Vilka bilder säljer bäst? Jag tar mycket kort på djur och natur.

Annons:
Tjeja
2/15/17, 8:16 PM
#1

Olika sorters porträttfoton tror jag är det som säljer bäst alla kategorier faktiskt.

Just för att köparna då har en personlig koppling till bilderna. M a o är beställda porträtt troligtvis betydligt lättare att sälja än spontana fina foton av vad annat det än må vara.

Såvida man inte är superfotograf som anlitas av National Geographics etc typ.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Kameratrollet
2/15/17, 9:31 PM
#2

Bilder jag säljer bra är sådana på brandmän och bränder. Det svenska utbudet är lågt så har man brandbilder eller bilder på rökdykare på sin hemsida så hittar folk dit som googlar just rökdykare. Även flygplatsbilder är bra. Om du försöker sälja bilder på stockphoto t.ex. är bilder på en landningsbana guld.

Djur och natur däremot har för stor konkurrens.

Tovembla
2/15/17, 11:10 PM
#3

Tack för tipsen :-D Ska verkligen försöka med det! :-D

Florrpan
2/16/17, 3:11 PM
#4

Att det tar ett tag innan man säljer bilder beror på mycket.

Hur väl du marknadsför dig, vad du fotar, hur bra du är på att fånga tittaren. Men den viktigaste punkten är marknadsföring, för om du inte är bra på att synas så får du inga nya kunder,

Vart säljer du bilder?

Upp till toppen
Annons: