Annons:
Etikettövrigt
Läst 926 ggr
Axeel
1/2/17, 5:23 PM

Canon EOS 400D eller Canon EOS 1200D?

Hej!

Jag har en gammal Canon EOS 400D som jag har varit nöjd med, men är nu sugen på att uppgradera mig. Vill gärna ha filmfunktion som inte finns på min nuvarande kamera. Sen vill jag såklart också kunna ta ännu snyggare och bättre bilder.

Jag har kollat på en Canon EOS 1200D och undrar om det är stor skillnad på denna och min nuvarande? Är själv inte så kunnig inom området men tänker att det finns folk som är det här. 😃 Den har ett rimligt pris för mig och känns väldigt bra om man kollar på recensioner.

Det jag mestadels fotar är porträttfoton. Ibland fotar jag i naturen också, men det är ganska sällan.

Ni får gärna komma med andra förslag på bra kamera som kostar runt 3000-4000 kronor!

Annons:
Florrpan
1/2/17, 5:25 PM
#1

Skit i 1200D och köp 1300D istället.

100D är också ett bra val.

Veda
1/3/17, 8:18 AM
#2

Canon 1200D (och 1300D) är nybörjarkameror,  men med högre iso och filmfunktion mm, som du inte har på din 400D. Men förmodligen saknar den vissa funktioner som den äldre kameran har (eftersom den är "nedbantad") och som du kanske vant dig vid.

Har du tittat på 700D, 750D/760D? En betydligt dyrare kamera än din nuvarande budget, men om du sparar ett tag till eller hittar en begagnad kanske? 700D finns fortfarande att köpa ny och 600-650D brukar finnas på annons begagnat. 

(Personligen tycker jag att det är svårt att spontanfilma med systemkameran, men det kanske är ovana bara.)

Upp till toppen
Annons: