Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 748 ggr
Niini
12/31/16, 12:42 PM

Objektivfråga för dummies

Min grötiga småbarnshjärna funkar inte för 5 cent (hej tomten, vart lämnade du beställningen på en ny?!).

Hur som.. eftersom jag inte litar på mitt eget omdöme så tänkte jag lita på ert istället. Gubben min känner att han har lite dåligt samvete då han ska på arbetsresa under min födelsedag så han sa önska vad du vill.. Bäst att passa på att önska sig lite nytt till kameraväskan alltså 👍 😎 Har länge funderat på ett fast objektiv, 50 mm (även kikat på 40) främst, att han lite sådär allround. När jag fotar kidsen, fester, de få porträtten jag nu tar osv. Såå.. vad tror ni om Canons EF 50mm f/1,4 USM, nån som har det eller i övrigt har några tankar kring det?

Annons:
Martin
12/31/16, 4:02 PM
#1

Jag har använt Canons 50/1.8 II som är ett bra objektiv men inte med samma ljusstyrka som det du nämner. Har läst mycket positivt om ditt och det funkar säkert bra till det du skriver också. Beroende på avstånden såklart. Ställ ett annat objektiv på 50 mm och titta på det utsnittet, funkar det i de miljöerna du tänkt? Här hemma är 50 mm för litet för mig för att få med helheter men kan fungera bra i arrangerade porträtt.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: